BAT+_+site.png

BAT este o companie de top cu o gamă variată de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ - prin intermediul unei lumi fără fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre să fie generate de produsele care nu implică arderea tutunului până în 2035.
Compania susține clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. Pentru a construi o lume fără fum, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit științific.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 și reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 până în 2030 (față de referința de bază din 2020) și 100% din ambalajele utilizate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.
BAT are peste 46.000 de angajați și, în 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline și un profit din operațiuni de 12,46 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse din tutun și nicotină. Portofoliul include produse precum țigări electronice (Vuse), produse de încălzire a consumabilelor (glo) și produse moderne pentru uz oral (Velo). Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu în urmă.
În prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezintă 16,5% din veniturile grupului în 2023. BAT este cel mai mare jucător de pe piața tutunului din România, cu o cotă de piață de peste 50%. BAT este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României, cu peste 2,2 miliarde EUR plătiți în 2022 sub formă de accize și taxe. BAT este un angajator strategic în România, creând aproape 3.000 de locuri de muncă în mod direct și alte 30.000 de locuri de muncă prin lanțul său de aprovizionare și distribuție.
BAT a ales România ca prima țară din Uniunea Europeană care a introdus glo, cel mai inovator produs al său de încălzire a tutunului. În prezent, portofoliul BAT în România include o gamă diversă de produse cu risc redus, cum ar fi produsele pentru vapat, produsele de încălzire a consumabilelor din tutun și plante și produsele moderne cu nicotină pentru uz oral, care oferă consumatorilor alternative cu risc redus* la fumat. 

Vezi toti membri